تماس با ما از طریق تلگرام

نحوه چاپ استیکر با طرح دلخواه

how-to-print-stickers

استیکرها که در بازار داخلی به وینیل نیز معروفند کاربردهای بسیار زیادی داشته و در صنایع و کسب و کارهای مختلف به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل جایگاه ویژه‌ای که این برچسب‌ها در صنایع مختلف کسب کرده‌اند کارخانجات چاپ استیکر رونق قابل توجهی گرفته و چرخه تولیدات خود را گسترش داده اند. به دلیل همین محبوبیت برآن شدیم تا در مطلبی به صورت اختصاصی در رابطه با نحوه چاپ استیکر صحبت کنیم و با چگونگی انجام آن آشنا شویم.

چاپ استیکر

استیکرها دنیای بسیار وسیع و گسترده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. می‌توان از آن‌ها برای امور تزئینی و زیباسازی محیط استفاده کرد و یا به جهت تبلیغات آن‌ها را به کار گرفت. هر استیکر بسته به موادی که در ساخت آن به کار می‌رود و روش طراحی، قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. برخی از این استیکرها قابلیت نصب روی هر محلی را داشته و در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی از خود به نمایش می‌گذارند. به دلیل کاربرد گسترده‌ای که از این محصولات انتظار می‌رود، کارخانجات و شرکت‌های متعددی اقدام به طراحی و چاپ انواع استیکر می‌کنند.

هر شرکت بسته به تجهیزاتی که در اختیار دارد، روش خاصی را برای ساخت استیکر انتخاب می‌کند. دو فاکتور بسیار مهم در چاپ استیکر دستگاه‌های چاپ و همچنین جوهری است که برای چاپ استفاده می‌شود. هرچه کیفیت مواد اولیه و جوهر انتخاب شده بیشتر باشد، قطعا کیفیت نهایی چاپ نیز افزایش خواهد داشت.

all-kinds-of-printed-stickers

نحوه چاپ استیکر

همانطور که اشاره کردیم هر شرکت و کارخانجاتی روش خاصی را برای چاپ استیکر انتخاب می‌کند. در این بخش با نحوه چاپ استیکر به روش‌های مختلف آشنا می‌شویم.

  • چاپ لیزری استیکر: در این روش تمام مراحل چاپ استیکر به کمک دستگاه لیزر انجام می‌شود و طرح‌ها کاملا از پیش آماده شده هستند. دقت و ظرافت این کار بسیار بالاست. استیکرها و لیبل‌های طراحی شده با این روش مناسب‌ترین گزینه برای چاپ روی انواع محصولات غذایی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و…هستند.
  • چاپ استیکر جوهرافشان ایندور پلاتر: این روش برای چاپ استیکرهایی است که به طور خاص برای محیط‌های سربسته همچون اتاق خواب ها، سالن پذیرایی، آشپزخانه و… استفاده می‌شوند. در واقع استیکرهای چاپ شده به روش جوهرافشان پلاتر بهتر است در مقابل نور آفتاب قرار نگیرند. این دسته از استیکرها کیفیت بسیار بالایی داشته و ضدحساسیت هستند.
  • چاپ استیکر اکوسالونت: استیکرهای ساخته شده در این روش مقاومت بسیار بالایی در برابر کشیدگی و پارگی دارند.

اگر تمایل دارید تا چاپ استیکر شما در بالاترین سطح کیفی انجام شود این کار را به شرکت‌های خبره و باتجربه بسپارید. شرکت‌های معتبر از بهترین و ماندگارترین رنگ‌ها در چاپ استیکر استفاده می‌کنند و این کار را به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهند.

انواع استیکر چاپ شده

استیکرها بسیار متنوع هستند. برخی از آن‌ها جهت پوشاندن بدنه خودرو، بخشی از دیوار، تزئین اتاق خواب و… استفاده می‌شوند و برخی دیگر به صورت گسترده‌ای‌تری برای تبلیغات و معرفی کسب و کارهای مختلف به کار می‌روند. قطعا هرکدام از انواع استیکر بسته به کاربرد خود ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی دارد. برخی از آن‌ها در دسته استیکرهای کاغذی قرار می‌گیرند و برخی دیگر جزء استیکرهای وینیلی هستند. در ادامه با هریک از این دو نوع استیکر به طور مجزا آشنا می‌شویم.

استیکرهای کاغذی

در ساخت این استیکرها از کاغذهای تقریبا معمولی استفاده می‌شود. برای بسیاری از کارهای معمول و اتیکت زدن روی محصولات از این نوع استیکرها استفاده می‌کنند. از آن جایی که ماده اولیه این استیکرها نسبت به نوع وینیل کیفیت پایین‌تری دارد، دوام محصول به مراتب افت می‌کند و احتمال پارگی آن بیشتر می‌شود.

استیکرهای وینیل

استیکرهای وینیل از مواد بسیار مرغوبی ساخته می‌شوند و دوام بالایی دارند. از همین رو نسبت به استیکرهای کاغذی از قیمت‌های بالاتری نیز برخوردارند. کیفیت مطلوب این استیکرها باعث می‌شود تا بتوان از آن‌ها در محیط‌های بدون سقف و روباز به راحتی و بدون آسیب استفاده کرد. ویژگی بارز این استیکرها، پاره نشدن آن هاست.

types-of-paper-in-sticker-printing

نکات مهم در چاپ استیکر

برای اینکه یک استیکر کارایی موردقبولی داشته باشد می‌بایست در چاپ آن به نکات زیادی دقت داشت. برخی از مهم‌ترین نکات در چاپ استیکر به شرح زیر هستند.

تطبیق دادن رنگ‌ها

اصولا در چاپ استیکرها بسته به الگویی که انتخاب شده، رنگ‌های خاصی را استفاده می‌کنند. تطبیق دادن این رنگ‌ها با الگوی چاپی به مهارت زیادی نیاز دارد. همچنین پاشش رنگ و چاپ آن روی استیکر می‌بایست کاملا تمیز انجام شود.

دوام و ماندگاری استیکر

بسته به اینکه استیکر در چه محلی نصب می‌شود، دوام و ماندگاری آن تغییر می‌کند. برای آن دسته از استیکرهایی که می‌بایست در معرض هوا و نور خورشید قرار بگیرند می‌بایست از مواد بادوام استفاده کرد تا طول عمر استیکر افزایش یابد.

نحوه برش استیکر

برش استیکر به طور کلی به دو روش دستی و از طریق دستگاه لیزر انجام می‌شود. هرچه برش استیکر تمیزتر و بهتر انجام شود، قطعا جلوه بصری و جذابیت آن افزایش خواهد یافت

تنظیم کارتریج جوهر

برای اینکه چاپ استیکر با موفقیت انجام شود بایستی قبل از هرکاری اطمینان حاصل کنید که کارتریج‌های جوهر به خوبی در محل موردنظر قرار دارند. این امر باعث می‌شود تا رنگ دهی روی استیکر با نظم و بدون کثیفی انجام شود و علاوه بر این تاثیر منفی روی دیگر رنگ‌های چاپ شده روی استیکر نداشته باشد.

دقت در انتخاب کاغذ استیکر

داشتن دستگاه‌های مجهز و پیشرفته، استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین جوهرها و مهیا کردن شرایط عالی برای چاپ استیکر از ملزومات کار هستند اما کافی نیستند. بدون استفاده از یک کاغذ مرغوب و ناب نمی‌توان استیکری باکیفیت چاپ کرد. بنابراین برای اینکه در مصرف جوهر صرفه جویی شده و روند کار به درستی انجام شود، حتما از کیفیت کاغذ انتخاب شده اطمینان حاصل کنید.

انواع کاغذ در چاپ استیکر

کاغذهای استفاده شده در چاپ استیکر انواع گوناگونی دارند. سه نوع پرکاربرد و پرمصرف کاغذ در چاپ استیکر عبارتند از کاغذهای مات، ساده و براق. هر کسب و کاری بسته به پرستیژ کاری و بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌تواند انواعی از این کاغذها را برای چاپ استیکر انتخاب کند که البته هزینه‌های متفاوتی می‌بایست پرداخت کند. در صورتی که تمایل به سفارش و خرید استیکر دارید، بهتر است محصول موردنظر خود را از مراکز معتبر تهیه کنید. این مجموعه‌ها با در نظر گرفتن نیاز مشتریان از بهترین کاغذها با کیفیت چاپ بالا در ساخت استیکر استفاده می‌کنند و تمامی اصول و تکنیک‌های روز دنیا را در چاپ استیکر به کار می‌برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *